Ha, horecaondernemer. Wat leuk dat je hier bent. Misschien herken je dit wel: Daar zit je dan. Telefoon in de aanslag. Je ‘moet’ nog even snel iets posten op Instagram. En dan komt er niets. Geen idee. Geen fatsoenlijke tekst. En welke foto je wil gebruiken kun je ook niet bedenken.
Wat ik vaak zie bij mijn klanten is dat gebrek aan inspiratie ervoor zorgt dat ze maar niets delen op social media.
Stel je eens voor: geen posts op Instagram en Facebook betekent ook dat al die duizenden potentiële nieuwe gasten jou niet ontdekken. Wat doet dat voor je omzet?
Of eerlijker: welke omzet loop je nu mis?
Hoe zou het voor je zijn als je een onuitputtelijke bron aan ideeën hebt voor Instagram? Waardoor je altijd in de spotlight staat? Dat je op Instagram en Facebook wordt gevonden door jouw ideale gast? En hen verleidt om naar je zaak te komen?
Inspiratie.
Creativiteit.
Het komt en het gaat. Dat is bij mij net zo goed het geval. Al is teksten uit mijn mouw schudden toevallig wel één van mijn specialiteiten ;-). Soms ben ik ook even Toos inspiratieloos. Daarom deel ik vandaag mijn eerste hulp tips voor gebrek aan inspiratie met je.
- Vanuit krampachtig ‘moeten’ schrijf je geen parels van teksten en krijg je niet die geweldige ingevingen waar je op hoopt. Leg daarom je werk even weg. Ga 5 minuten naar buiten. Zonder je af. Maak een korte wandeling. Wedden dat die ideeën vanzelf komen? (Is dit nu niet het geval? Scroll even naar het einde van dit bericht) Oh ja, je telefoon is niet welkom in dit korte intermezzo. Hoe ontspannen het ook lijkt om inspiratie op te doen op Instagram of Pinterest, je hersenen zien dit als werken en niet als ontspannen.
- Ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Liever een paar hele sterkte posts dan elke dag een post die mwoh is. Stop met middelmatigheid maar geef je volgers en die potentiële nieuwe gasten het beste wat je te bieden hebt.
- Creativiteit en ideeën komen op de meest gekke momenten. Mag je zelf invullen waar dat is ;-). Schrijf elk idee wat je hebt direct op. In een boekje of in de notities van je telefoon.
- Werk dat idee dan direct uit. Hier profiteer je van als je de tekst wil delen op social media. Als je in die creatieve flow zit, is zo’n tekst schrijven of idee uitwerken vaak zo gepiept. Dat is andere koek als de inspiratie ver te zoeken is.
- Maak een contentplanning en stop met het op het laatste moment willen delen. Waarom? Hier val je op terug als je geen inspiratie hebt. Dit geeft je rust, zodat je je weer kunt focussen op het in de watten leggen van je gasten.
Wil jij van mij leren hoe ik die teksten voor Instagram uit mijn mouw schud?
Hoe je deze inzet om je zaak bomvol te krijgen?
Op 27 mei staat een groepstraining gepland en leer ik je in 1 dag hoe je Instagram inzet om je zaak vol te krijgen. De exacte locatie zoek ik nog maar dit keer is het centraal in het land. In juni geef ik de training weer in Zeeland.
Aan het einde van dag:
weet je hoe je met Instagram een volle zaak krijgt.
weet je hoe jouw Instagram en je zaak gevonden worden door je ideale gast.
weet je hoe je die volgers ook daadwerkelijk naar je zaak krijgt.
is het je helemaal duidelijk hoe je Instagram de rest van het jaar inzet en heb je een aantal toffe posts klaar staan.
weet je hoe je van die volgers die al binnen zijn, leuke en goed spenderende vaste gasten maakt.
De investering? 647 euro per persoon. Eén van mijn klanten bewijst maar weer hoe effectief social media is. Haar omzet is, zelfs op rustige dagen, ruim 30% gestegen. Waar haar collega’s in dezelfde binnenstad klagen over geen aanloop en lege zaken, is haar zaak iedere dag bomvol.
BONUS
Eén van jouw Instagram posts die je maakt tijdens of na de training deel ik op mijn eigen social media! (7k volgers op Instagram + 11k volgers op Facebook).
Nog even praktisch:
Ik heb 6 plekken beschikbaar.
Wanneer: Maandag 23 mei van 10.00 tot 17.00 uur
Waar: Op 27 mei staat een groepstraining gepland en leer ik je in 1 dag hoe je Instagram inzet om je zaak vol te krijgen. Locatie: NXT Door in Middelburg.
Wat mijn klanten over mijn trainingen zeggen:
“Vol persoonlijke aandacht op jouw eigen zaak, antwoorden op je vragen en veel inspiratie.”
“Stefanie je bent onze call to action.”
“Ik heb zoveel nieuwe inzichten opgedaan en weet nu beter hoe je social media inzet om mijn zaak vol te krijgen.”
“Wat heb ik enorm genoten en mega veel van je geleerd. Bedankt voor je enthousiasme en goede tips en tricks.
“Ik vond het ontzettend leuk om op zo’n intensieve manier – en op zo’n kleine schaal – bezig te zijn met social media specifiek toegespitst op onze eigen zaken. Wat een tof concept, jouw Peper in je Zaak!”
Wat denk je ervan? Tijd voor #PEPERINJEZAAK?
Direct aanmelden of meer weten? Mail me op stefanie@littlespoon.nl. Je aanmelding is definitief zodra de betaling ontvangen is.